Mamma, pappa, barn av Carin Gerhardsen

Bokomslag Mamma, pappa, barn (pocket) När Hanna vaknar kommer hon ihåg att hon måste vara tyst så att mamma och lillebror får sova. Att vara tyst när man bara är tre är inte det lättaste men Hanna leker tyst en bra stund innan hon går ut från sitt rum. När hon går runt i lägenheten kan hon inte hitta sin mamma någonstans och hon drar slutsatsen att mamma har flyttat med lillebror.
När kriminalassistent Petra Westman är ute och joggar ser hon något konstigt i ett buskage och går närmare för att se vad det är. Det visar sig vara en barnvagnsinsats och i den ligger det ett litet barn.
På en av Viking Lines färjor hittar en städerska en avliden ung kvinna.
Kriminalkommissarie Conny Sjöberg blir den som får ansvar för bägge utredningarna.

Den här boken är del två i Hammarbyserien och de olika karaktärerna känns igen från Pepparkakshuset. Medan jag läste satt jag och hoppades att det skulle ordna sig för Hanna så jag får väl lov och säga att boken grep tag i mig. En del saker går det nog inte att läsa utan att känna medkänsla och bli förbannad. Jag gillar den här serien och kommer att läsa ytterligare några böcker. Läsvärd blir mitt omdöme

Mamma, pappa, barn finns på Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar