Den jag aldrig var av Majgull Axelsson

Axelsson, M - Den jag aldrig var - 51843162 Att MaryMarie kallas för det beror till viss del på att hennes far kallade henne Marie medan hennes mor kallade henne för Mary.När hon sedan hittar en grupp vänner som hon blir nära vän med blir det logiskt att hon börjar kallas för MaryMarie. En av vännerna blir mannen som hon gifter sig med och efter att ha varit gifta i några år skadar han sig allvarligt i en olycka. Efter olyckan blir hon Mary och Marie och deras liv tar olika vändningar.


Jag har läst flera böcker av Majgull Axelsson och en del har gett mig en bra läsupplevelse och andra har jag inte gillat alls. Den här hamnar någonstans mittemellan. Det stör mig att man som läsare aldrig får veta vilket liv som är det verkliga. Boken bygger på att något som man gör utan att reflektera över konsekvenserna kan påverka ens liv på ett stort sett. Sett ur den synvinkeln så är den intressant men det räcker inte riktigt hela vägen för mig så mitt omdöme får bli inte läsvärd.

Fler åsikter om boken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar