Gustavs grabb av Leif G.W. Persson

Bokomslag Gustavs grabb (pocket) Jag har alltid uppfattat Leif G.W Persson som en udda kuf så jag tänkte att det skulle vara intressant att läsa om hans liv. Det kan jag säga att det absolut inte var, har helt tappat räkning på antalet gånger jag tänkte slå ihop boken och aldrig öppna den igen. Delen i boken som handlar om hans barndom och till viss del ungdom är hyfsat läsvärd men resten är skit. Att han planerade att förgifta sin mor känns milt uttryckt rätt udda oavsett hur hon uppförde sig och behandlade honom. I min värld känns inte det beteendet sunt på något sätt även om han kände sig kränkt och orättvist behandlad. Boken är i stort sett författarens egen hyllning till sin egen förträfflighet och hur viktig han är poängteras även genom kända människor i hans närhet. Det blir milt uttryckt väldigt tjatigt och den här boken är inte på något sätt läsvärd.

Fler åsikter om boken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar