Rädslans fångar av Anna Jansson

Bokomslag Rädslans fångar (inbunden) Marias och Björns liv blir förändrat när Björn får veta att han har en son. Sonen har haft det stökigt och bott på ett HVB-hem och nu är det dags för honom att flytta till ett familjehem. Något som varken Björn eller sonen vill.
Ulrika Bodin ska hålla en föreläsning under Almedalsveckan, något som hon ser fram  emot efter att ha  varit sjukskriven under en tid. Ulrika har saknat sin syster som kontakten brutits med efter att deras bror avled. Hon får ett infall att ringa sin syster och systern blir glad för det och de beslutar sig för att träffas. När systern Bibbi kommer fram till Ulrikas hem hittar hon Ulrika mördad.

Jag har i stort sett läst alla böcker om Maria Wern och de brukar ge mig en trevlig läsupplevelse. Oftast har böckerna fångat mig och jag har velat veta hur det ska gå för Maria och hennes familj. Den här boken kändes däremot väldigt platt. Jag sögs inte in i historien och kände att jag inte brydde mig alls hur det skulle gå. Jag får nog beskriva det som att jag blev lite besviken på hela boken och jag känner inte något behov av att läsa fler böcker om Maria Wern.
Omdömet måste bli inte läsvärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar