Den mekaniska katten av Torey Hayden

James insåg en dag att livet han hade skapat inte längre fungerade och det ledde till det drastiska valet att lämna fru och barn och flytta 320mil. Att öppna en egen privatpraktik för familjeterapi var drömmen men ekonomin till det fanns ej så istället blev han kompanjon med Lars. Ett samarbete som fungerar bra. James får en ny patient, Conor är nio år och har diagnosen autism. En diagnos som James blir mer och mer tveksam till. Conors mor är en känd författare och James får även en inblick i hennes liv.

Jag har läst flera av böckerna som Torey Hayden har skrivit och något som har utmärkt dem är bra personporträtt. Den här boken skiljer sig från de andra jag läst genom att det är så mycket fiktion. Det hade möjligtvis inte stört så mycket om jag inte hade läst något av henne tidigare men nu störde det mig rätt rejält. Hade jag vetat att ca hälften i boken mest är fantasier så hade jag inte läst den.

Inte läsvärd blir tyvärr mitt omdöme. Vill man läsa något av Torey Hayden kan jag rekommendera Burpojken och Rävungen

Den mekaniska katten går att köpa på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar