Vi i villa av Hans Koppel

Anders bor i villa med sin fru och deras dotter. Livet går ut på att hålla jämna steg med alla andra i villaområdet. När en skaffar ny bil krävs det att man antingen är avundsjuk eller själv fort skaffar ny bil. En renovering av något i huset kräver att man bjuder in andra i området så att de kan beundra allt. När en i området skaffar en ny bil slår det slint för Anders.

Boken levde inte helt upp till mina förväntningar. Så rolig som jag trodde att den skulle vara var den inte och en mening i boken hade han även med i sista delen (? tror det var sista delen) i trilogin Kommer aldrig mer igen. Enda anledningen att jag minns det är att den meningen beskriver barn så bra.
Det här känns som en bra bok att läsa i en solstol, på en tågresa eller något liknande. Den lämnar inget riktigt avtryck på mig men fick mig att le några gånger så omdömet får bli läsvärd.

Vi i villa går att köpa på Adlibris och andra ställen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar