Jag ska egentligen inte jobba här av Sara Beischer

Moa har siktet inställt på att bli skådespelare, för att kunna lyckas med det känns det som ett måste att flytta till Stockholm. För att kunna bo i Stockholm krävs det att Moa har en inkomst så hon söker jobb på äldreboendet Liljebacken. Hon får jobbet och kastas in i en värld hon inte visste något om. Det enda hon är säker på är att hon inte tänker bli som någon av kvinnorna som jobbar där.

Den här boken fastnade jag för när jag läste en bokblogg som ett bibliotek jag tyvärr inte minns hade skrivit om. Inte en bok som jag hade hittat själv och det hade varit synd. Boken fick mig att le ibland och tycka synd om de boende ibland. Jag kunde känna igen mig i hur Moa resonera om sin framtid och försöken att nå sitt mål. Alla har varit 19år någon gång och övertygade om hur deras framtid kommer se ut.

Läsvärd
Jag ska egentligen inte jobba här finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar