Nattsystern av Unni Lindell

Den sista som troligen såg Kathrine innan hon försvann såg henne vid en busshållplats sent en kväll. Varför hon stod där har polisen inte kunnat ta reda på och några nya ledtrådar har inte polisen fått.
Poliskommissarie Cato Isaksen blir väckt av telefonen, en äldre kvinna har blivit skjuten och Cato kallas ut. Den skjutna kvinnan heter Brenda Elise Moen och blev 75 år gammal. Hennes handväska är kvar på platsen så att det var ett rån som gick fel kan uteslutas. Under utredningens gång visar det sig att det finns en koppling mellan Kathrine och Brenda.

Det här är fjärde boken i serien om Cato Isaksen och han blir svårare och svårare att tycka om. Lite av en skitstövel är han som mest verkar bry sig om sig själv. I grunden så är det nog bra med en karaktär som väcker känslor även om det inte är så positiva känslor. Boken var hyfsat spännande och de lite udda karaktärerna Tulla och Solveig gör det inte sämre.

Läsvärd
Nattsystern finns på Adlibris och Bokus

2 kommentarer:

  1. Jag har läst de två första böckerna i serien men sen blev det inte fler, jag tycker inte om Cato Isaksen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår dig helt och det blir bara värre. Det har ändå blivit en serie jag vänder mig till när jag vill läsa något lättsamt.

      Radera