Onda flickor av Alex Marwood

När Jade och Annabel var elva år gamla fick de i uppdrag att vakta en flicka på 4 år. Det hela gick väldigt fel och flickan avled. Utredningen kom fram till att Jade och Annabel var ansvarig och de hamnar på olika anstalter för ungdomar. När de har avtjänat sina straff får de nya identiteter så att de ska ha en möjlighet att skapa sig vanliga liv. De har regler att följa och en av dem är att inte ha någon kontakt med varandra och det går bra till den dagen de av en slump möts. Flickans död så många år tidigare gjorde slut på deras vänskap och nu träffas de på grund av en ung kvinnas död.

Det tog ordentligt med tid för mig att ta mig igenom den här boken och när jag hade runt 100 sidor kvar insåg jag att jag har läst den här boken tidigare. Nu läste jag ut den ändå fast jag kom ihåg rätt bra hur den slutar. Boken är i mitt tycke lite för lång men lite spännande är den.
Med tanke på att jag har läst den här boken tidigare men inte kom ihåg det så är det bara att konstatera att det inte riktigt är en minnesvärd bok.

Inte läsvärd är det enda omdömet jag kan ge för om några veckor lär jag inte komma ihåg att jag läst den.
Onda flickor finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar