Barndomen som den uppenbarat sig. hemligheterna och språnget vidare av Kerstin Strander

Boken handlar om Kerstin Stranders första 20 år i livet. Att boken kom till beror på att hennes barn och barnbarn ville veta mer om hennes liv.
Det här är en egenutgiven bok och glädjande nog är språket vettigt och det var inget underligt jag hakade upp mig på. Men det var nog även det enda positiva med boken. Några hemligheter eller djupare insikt i sitt liv bjuder inte författaren på. Det känns mest som om författaren har skrivit händelser i sitt liv i punktform och struntat i att utveckla mer om vad som hände och vad hon kände. Boken kan säkert vara intressant för hennes egna släktingar men för en utomstående är den inte det. En del stycken ser jag bara inte mening med ett bra exempel på det är när hon radar upp olika ordspråk. Vad syftet med det är förstår jag inte. När hon sedan snuddar vid något som skulle kunna vara intressant och avrundar med att hon borde skriva om det i en annan bok får det mig inte att bli ett dugg nyfiken på om hon skrivit fler böcker.
Jag vill att böcker påverkar mig på något sätt, hur de påverkar mig är inte det viktigaste. Den här lämnade mig inte med något.

Inte läsvärd
Barndomen som den uppenbarat sig : hemligheterna och språnget vidare går det att hitta på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar