Ditt liv och mitt av Majgull Axelsson

Märit är på väg till sin bror för att de gemensamt ska fira sin 70 års dag, varför vet hon inte riktigt för de har aldrig stått varandra nära. Efter att brodern fick en stroke känns det som att hon måste hälsa på. De skulle ha varit trillingar men Märits syster dog innan födsel och strax innan hon dog flyttade hon in i Märit. Familjen Märit växte upp i var inte riktigt som andras, när hennes mor dog placerades den äldsta sonen på en sinnesslöanstalt och där blev han kvar till sin död. Märit var inriktad på att bli läkare och studerade hårt för att kunna ta sig in på utbildningen vilket hon även lyckades med.

Majgull Axelsson är en författare som jag aldrig riktigt får grepp om. En del av hennes böcker har jag verkligen uppskattat och andra har jag inte gillat alls. Den här tillhör den första kategorin, den är bra och man vill veta vad som hände i Märits liv. Nutid blandas med dåtid på ett bra sätt och det som hände 50 år tidigare kunde jag inte gissa.

Läsvärd
Ditt liv och mitt finns på Adlibris och Bokus

Här kan du hitta vad andra bloggare skriver om Ditt liv och mitt av Majgull Axelsson (Bok) av Majgull Axelsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar