Himlen är alltid högre av Jonas Moström

Nathalie har separerat från sin man efter att ha kommit till insikten att det inte var det livet som hon önskade. Målet nu är att leva fullt ut och ta igen de förlorade åren för att riktigt kunna göra det har hon skaffat en etta i Stockholm. Livet som mamma lever hon i Uppsala och livet hon har skapat i Stockholm är ett liv av glamour och lösa förbindelser. På väg hem efter en mindre lyckad date får hon ett sms från Rickard Ekengård, en man hon tillbringat en natt med några veckor tidigare. Han vill träffas och de beslutar sig för att mötas vid Karlaplan. När Nathalie nästan är framme ser hon en okänd man gå fram och skjuta Rickard och sedan knuffa honom i fontänen. Mordet får Nathalie att tänka på hur hennes kärlek Adam mördades tio år tidigare.

Det här var då ingen höjdare och hade det inte regnat hela dagen hade jag nog inte läst ut boken. Nathalie är en ointressant karaktär och jag har svårt att tro att en polis skulle avslöja så mycket om en utredning som polisen Frank gör. Medan jag läste kände jag att jag skiter i hur det går och att jag inte var ett dugg nyfiken på berättelsen och det är inget bra omdöme. När jag lånade boken lånade jag även del två i serien men om jag kommer läsa den eller inte vet jag inte.

Inte läsvärd
Himlen är alltid högre finns på Adlibris och Bokus

2 kommentarer:

  1. Har tänkt läsa Jonas Moström någon gång, men det känns inte som det är bråttom med det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns nog andra författare som det är värt att läsa först

      Radera