Tar människan droger?

Lite osäker på om det var tredje eller fjärde mailet från en författare som trillade in igen. Envis är hon i alla fall men jag har inget intresse av mail som går ut på att förklara hur bra boken är som skribenten har skrivit. Det gör ingen skillnad för mig att det även är en bunt länkar i mailet till positiva åsikter om boken. Jag tänker inte köpa den eller låna den på biblioteket. Om jag inte blir intresserad av boken på första eller andra mailet är det dags att ge upp. Jag läser på min fritid och läser vad jag känner för, ibland tackar jag ja till recensions ex men det sker inte så ofta. Däremot har jag svårt att tro att ett mail från någon författare någonsin kommer leda till att jag köper eller lånar boken den så desperat försöker göra reklam för.

2 kommentarer:

  1. Det händer ofta numera. Kanske beroende på att egenutgivarna blir fler och fler och de inte har någon annan möjlighet till marknadsföring än att marknadsföra sig själva. Lite jobbigt blir det ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inget emot mail från egenutgivare men det finns ingen anledning att skicka tre-fyra mail till mig. Då blir jag bara irriterad

      Radera