Störst av allt av Malin Persson Giolito

Maria eller Maja som hon kallas av sina vänner lever ett privilegierat liv. Hennes föräldrar har pengar och det stämmer även för de flesta av hennes vänner. I skolan möter hon däremot människor som inte har haft samma tur som henne. När hon blir tillsammans med Sebastian tar hon ytterligare ett steg upp i de rikas värld. Sedan går allt fel och hon befinner sig i häktet misstänkt för att ha tagit livet av sin bästa vän och varit delaktig i mordet på flera av sina klasskamrater.I boken får man följa Majas väg fram till rättegången och det som ledde fram till att hon hamnade i häktet.

Den här boken påminner på en del sätt om 19 minuter av Jodi Picoult. Största skillnaden för mig är att boken 19 minuter påverkade mig. Den här boken däremot lyckades inte riktigt med det. Majas tid i häktet och allt runt det och innan borde ha väckt några känslor hos mig men jag hakade mest upp mig på felaktigheter avseende rättegången och lite annat. Något annat som jag hakade upp mig på var Majas relation till sin yngre syster. Jag tänkte mest att det inte verkar sunt att vara så nära sin syster och var nyfiken på om det skulle visa sig att systern i verklighet var hennes egna dotter. Logiskt trodde jag väl inte det med tanke på Majas ålder men det hade i alla fall varit en oväntad vändning i det hela.

Inte läsvärd för den väckte inga känslor hos mig
Störst av allt finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar