Prästens lilla flicka av Susan Casserfelt

Josefin har beslutat sig för att lämna Örnsköldsvik, hon har det så pass jobbigt att hon inte ser något annat alternativ än att ge sig av. Hennes pojkvän Faraz ska följa med och de beslutar sig för att mötas i ett gammalt saltmagasin. Josefin vet att de inte kommer att få det lätt för hon är bara 16 år och bär på flera hemligheter som hon inte delat med sig av till någon. Faraz kommer först till saltmagasinet och en stund senare kommer Josefin. De tycker sig höra att någon är utanför och den personen tar sig in.
När Josefin inte kommer hem på kvällen blir hennes föräldrar oroliga och arga. många ger sig ut för att leta men när de inte lyckas hitta Josefin kontaktar de polisen dagen efter.
Kajsa har motvilligt återvänt till Örnsköldsvik. Hon har de senaste åren bott i Stockholm och utbildat sig till polis. Som polisaspirant försöker hon passa in och göra ett bra jobb. Kajsa och hennes handledare beslutar sig för att göra ett besök på Josefins skola för att ta reda på lite mer om henne.

Jag gillade karaktären Kajsa men mest gillade jag nog Zeta. En intressant karaktär som inte riktigt uppför sig som man bör. En del av Josefins hemligheter är verkligen fruktansvärda men jag tycker att det är bra att författaren har valt att skriva om det. Det går inte att nämna något mer än så om det utan att avslöja för mycket. I början av boken tyckte jag att det var lite för mycket av allt men det var inget som jag tänkte på efter ett tag. Boken är spännande och jag har redan reserverat del två i serien.

Läsvärd
Prästens lilla flicka finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar