Bortslösad tid

Livet varar en bestämd tid och då är det alltid tragiskt när man slösat bort en tid på att läsa något dåligt. Tiden jag har slösat bort kan jag inte få tillbaka men jag kan alltid avråda andra för att läsa vissa böcker.
Idag avråder jag det starkaste från att läsa Ränderna går aldrig ur... av André Roslund. Jag läste boken i tron att det skulle handla om hur André lyckas skapa ett vanligt liv efter att ha tillbringat en lång tid i fängelse. Det var nog runt 20 sidor i boken som handlar om hans liv efter fängelset. En kort beskrivning av boken i punktform:
  • Köper prostituerade
  • Super
  • Köper prostituerade
  • Begår ekonomisk brottslighet
  • Köper prostituerade och super
  • Är delaktig i ett mord
  • Blir dömd till ett långt fängelsestraff
  • Gnäller om att han blir dömd till ett långt fängelsestraff
  • Hotar lite medfångar med att avslöja vad de är dömda för
  • Kommer ut från fängelset
Med tanke på att det förefaller som om han fortfarande sitter i fängelse så borde han ha haft tid att läsa igenom boken några gånger. Hade han gjort det skulle han nog ha insett att den är fylld av stavfel och konstiga meningar. Irish coffee är felstavat på många ställen, Michael Jackson heter Michael Jackosson och en massa annat fel. I vanliga fall brukar jag ha överseende med en hel del fel när det handlar om egenutgivning men någon gräns har jag tydligen för hur mycket fel jag anser går an.

Inte läsvärd blir det rätt självklara omdömet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar