Utan ett ord av Linwood Barclay

Fjortonåriga Cynthia ljuger för sina föräldrar om vart hon ska, anledningen till det är att sanningen skulle göra att hon inte skulle få gå ut. Hon ägnar kvällen att umgås med en sjuttonårig kille och dricka alkohol. När Cynthia inte kommer hem i tid anar hennes föräldrar att hon ljugit för dem och fadern ger sig ut och letar. Han hittar Cynthia i en bil med sjuttonåringen och tar med henne hem. Morgonen efter är Cynthia bakfull och vaknar upp till ett öde hus, hon reagerar över att det är underligt att hennes mor inte lämnat någon lapp till henne. Sin bror räknar hon med att träffa på i skolan och hon beger sig dit. Det visar sig att hennes familj har försvunnit. 25 år senare medverkar Cynthia i ett teveprogram om olösta fall. Hon har hela livet funderat över vad som hänt hennes familj och nu hoppas hon att någon som vet ska kontakta programmet.

Jag misstänker att jag kan ha läst den här boken tidigare för ibland kändes det som om jag visste vad som skulle hända. Oavsett om jag läst den tidigare eller inte så uppskattade jag boken. Det händer en hel del saker och som läsare får man inte riktigt veta hur allt hänger ihop förrän i slutet. Jag ville veta hur det skulle gå och vad som egentligen hände 25år tidigare. Det är en spännande bok som det är lätt att fastna med i handen.

Läsvärd
Utan ett ord säljs inte längre på nätet i alla fall men den går säkert att hitta på många bibliotek
Fler åsikter om boken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar