Blybröllop av Sara Paborn

Irene har varit gift med Horst i trettionio år och äktenskapet är som det är. Irene jobbar som bibliotekarie och har trivts bra på sitt jobb men med en ny chef blir det förändringar. Irene har insett att hon hellre är ensam än umgås med Horst. När hon hittar en gammal trälår från sitt barndomshem och i den upptäcker blyband väcks ett plötsligt intresse för kemi.

Jag trodde att den här boken skulle vara humoristisk men så uppfattade jag inte den. För mig var den bara tragisk, en kvinna som under många år stått ut med att maken slängt hennes böcker och hånat hennes intressen. Och till slut är gränsen nådd och hon förgiftar honom. Nu har jag kanske en underlig humor men det roliga i den här boken missade jag helt.

Inte läsvärd.
Blybröllop finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar