Bro bro breja av M.J. Arlidge

Kriminalkommissarie Helen Grace försöker återhämta sig efter de tidigare händelserna som avhandlas i första boken. Hennes grupp av poliser har förändrats på grund av tidigare händelser och hon försöker acceptera hur det har blivit. En naken fastspänd man hittas i ett övergivet hus som används av knarkare och prostituerade. Manens kropp är uppskuren från naveln till halsen och det syns att minst ett organ har avlägsnats.
Familjen Matthews morgon är lite stressig, barnen ska iväg till skolan och mor Eileen oroar sig lite över att hennes make inte har varit hemma under natten. När det ringer på dörren är första tanken att det är maken som tappat sina nycklar men utanför dörren finns det ingen person utan ett paket.

Det här är andra boken om Helen Grace och jag tycker nog att man ska läsa böckerna i rätt ordning. Det går säkert att läsa den här som en fristående bok men då tycker jag att man missar lite.
Först tyckte jag att den här boken inte var lika bra som den första delen men efter att ha läst runt 100 sidor var jag helt fast. Den är bra och det händer mycket både i karaktärernas professionella liv och deras privata. Del tre i serien ser jag fram emot att läsa och se hur det går för alla. Den tänker jag börja läsa så fort min sambo har läst ut den. Lite av en nackdel när man gillar samma böcker är att jag ibland får vänta på sambon.

Läsvärd
Bro bro breja finns på Adlibris och Bokus

Här kan du hitta vad andra bloggare skriver om Bro bro breja av M J Arlidge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar