Inga kelgrisar, inga styvbarn av Cia Sigesgård

Det är ett hyreshus som alla andra och i precis som i alla andra hyreshus bor det olika människor i det här. Anna ses som udda av andra och även i sina ögon är hon udda. Alla saker i hennes hem har sin plats och hur man egentligen ska interagera med andra människor har Anna inte lyckats lista ut. Kent Gunnarsson har börjat känna av lite ålderskrämpor och även drabbats av många sjukdomar men ändå står han på benen. Kasper bor med sin syster, sin mor och sin styvfar. Hans hemliv är inte lätt eller roligt och han söker sig till Anna när det blir för svårt. Astrid bor med sin överviktiga son. Fast sonen är vuxen väljer han att bo kvar hos sin åldrande mor för att det är praktiskt. En konstig lukt börjar sprida sig i huset

Det här är en konstig och stundtals rätt obehaglig bok. Ett par gånger tog jag paus i läsningen för att det blev lite för obehagligt för mig och det brukar jag inte behöva göra ofta när jag läser. Jag uppskattade boken för att den är väldigt udda men slutet känner jag hade kunnat vara lite mer detaljerat. Det går inte direkt att skriva vad jag har för kritik mot slutet utan att avslöja för mycket så jag får nöja mig så.

Läsvärd
Inga kelgrisar, inga styvbarn finns på Adlibris och Bokus

4 kommentarer:

  1. Vad kul att du tyckte den var läsvärd! :) Den är verkligen obehaglig i vissa delar, jag brukar inte heller vara känslig men den här boken fick jag ta pauser från ibland för att andas :)

    SvaraRadera
  2. Nyligen inköpt, ska läsas. Har förstått av andra recensioner att det är bitvis rätt obehaglig.

    SvaraRadera