Det tyska huset av Arnaldur Indridason

En man hittas skjuten i en bostad, i pannan på mannen har någon ritat en symbol i blod. Polisen Konrad Flóvent tror först att det är den som bor i lägenheten som blivit mördad men ytterligare undersökningar visar att det ej är så. Den boende är spårlöst borta och vem den mördad mannen är försöker polisen ta reda på.

Det här är en bok som jag hade sett fram emot. Jag har tidigare läst alla böcker i serien om Erlendur och de flesta har jag tyckt varit riktigt bra. Därför såg jag fram emot att få läsa en ny serie av Indridason. Tyvärr så gjorde den här boken att jag inte alls har lust att läsa någon mer bok av Indridason. Nu vet jag inte om det beror på att jag läst för mycket av författaren eller om det är så att den här boken är sämre än de andra böckerna som han skrivit. Det är lite militärer, svekfullt fruntimmer, mord och poliser men inget som sker i boken får mig att bli nyfiken på hur det ska sluta. Känsla jag får är att man nog måste vara väldigt intresserad av hur det var på Island under Andra världskriget för att riktigt uppskatta den här boken.

Det tar mig emot men enda omdömet som jag kan ge är
Inte läsvärd
Det tyska huset finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar