Exil av Denise Mina

Maureens liv har blivit förändrat efter att hennes pojkvän hittades mördad i hennes lägenhet. Maureens far har återvänt till Glasgow och även om hon sluppit träffa på honom påverkar det henne. Jobbet på kontoret på kvinnojouren avskyr hon fast det är meningsfullt. Hon trodde att det skulle bli roligt att jobba på samma ställe som sin bästa vän Leslie men efter att Leslie skaffat pojkvän så har hon förändrats. En kvinna kommer till kvinnojouren allvarligt misshandlad och säger att det är hennes make som har misshandlat henne. När kvinnan sedan försvinner är det bara Leslie som blir oroad och övertygar Maureen att hjälpa till med att leta efter henne.

Det här är andra boken i serien om Garnethill. Den första gillade jag mer än den här men den här är ändå bra. Lite för rörig för min smak med många olika karaktärer som hänger ihop på olika komplicerade sätt. Den var ändå spännande och Maureen är en intressant karaktär

Läsvärd
Exil finns på Adlibris och Bokus

1 kommentar:

  1. Jag läste de två första böckerna i serien om Garnethill men fastnade aldrig. Det var något med Mina som jag inte gillade. Men det är flera år sedan jag läste dem, jag kanske skulle ha en annan uppfattning nu.

    SvaraRadera