Tid att dö av Jeffery Deaver

På kanten av piren stod det en liten låda, förmannen visste med sig att den inte hade funnits där kvällen innan och gick för att se vad det var. Det visade sig vara en klocka och bredvid klockan var det en blodpöl. Han backade fort undan och ringde polisen.
I en gränd hittas en man liggandes på rygg med tejp över munnen. Över hans hals ligger en tung järnstång och sättet han avlidit på är att när han inte längre orkat hålla stången uppe så har hans hals krossats. Även där hittas en klocka
Höjdarna inom polisen ger fallen till Lincoln Rhyme och hans grupp med förhoppningen att morden ska lösas innan nya inträffar.

Lite känns det som om det här är en serie som borde läsas i rätt ordning för att få riktig koll på de olika personerna och deras relationer. Att jag tycker så beror på att jag lyckas bli förvirrad över hur alla relationer ser ut och det tar bort en del av läsupplevelsen för mig. Jag gillar karaktärerna i boken även om Vincent mest får mg att rysa av obehag. Själva historien är smart uppbyggd även om det blev lite för många vändningar för min smak de sista 100 sidorna.

Läsvärd
Tid att dö verkar inte gå att få tag på längre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar